Bonnier blir industripartner i H2 Health Hub

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Blir en aktiv part i framväxten av lösningar inom digital hälsa

H2 är den primära innovationshubben för digital hälsa i Sverige där entreprenörer, bolag, beslutsfattare, forskare och andra tillsammans skapar framtidens hälsolösningar. Bland de drygt 30 startup bolagen som redan sitter på H2, jobbar man med bl.a. artificiell intelligens, dna, big data, sensorer och VR för att skapa tjänster som gör hälsa tillgänglig och personligt anpassad. 

– H2 Health Hub är den ledande samlingsplatsen för nya satsningar inom digital hälsa och är den självklara platsen för innovationer inom hälso- och sjukvård. Från Bonniers sida ser vi att vi som mediebolag har en aktiv roll att spela inom digital hälsa och vill därför stötta uppkomsten och framväxten av digitala satsningar riktade mot hälso- och sjukvård, säger Fredrik Andersson, Chief Product Officer, Bonnier B2B. 

– Vi gjorde vår första investering i H2-bolaget Lyfepond.se tidigare i år och ser flertalet möjligheter inom digital hälsa, varför industripartnerskapet i H2 Health Hub känns som ett naturligt nästa steg i att utveckla vår affär, fortsätter Fredrik Andersson.

Bonnier driver i dagsläget nyhets- och konferensverksamhet i sex länder genom varumärket Dagens Medicin och dess systerprodukter. Koncernen äger även en rad bolag inom hälsosfären som Netdoktor.se, Norsk Helseinformatikk, Medibas och Bonnier Pharma Insights.