Gustavsbergs Porslinsfabrik inviger nya fabrikslokaler

Foto: Gustavsbergs Porslinsfabrik AB
Foto: Gustavsbergs Porslinsfabrik AB

Gustavsbergs Porslinsfabrik, en tillverkare av porslin och stengods med anor från 1825, inviger i september nya moderna fabrikslokaler på cirka 1500 kvadratmeter som är anpassade för visning, rundvandring och försäljning på plats. Samtidigt kommer man att satsa hårt på nationell och internationell digital marknadsföring.

– Intresset för svenskt porslin i allmänhet och för Gustavsbergs produktion och design i synnerhet, nationellt och internationellt, har aldrig varit större än nu. Tajmingen är helt rätt för oss att vara offensiva och hitta nya moderna spännande samarbeten. Detta är helt i linje med vårt mål att vårda vår hantverksdrivna process samtidigt som vi utmanar och hittar nya vägar till marknaden, säger Oskar Juhlin, vd Gustavsbergs Porslinsfabrik.

Porslinsfabriken har också inlett ett samarbete med företaget D1 Technology AB, där det klassiska företaget kommer att använda D1:s widget i sin marknadsföring.

– Samarbetet med D1 Technology känns superspännande och kommer att kostnadseffektivt skapa helt nya internationella marknadsplatser över hela världen för oss, tillägger Oskar Juhlin.