Atea i avtal med LKAB

Foto: LKAB

Atea har tecknat avtal med LKAB om leverans av drifttjänster. Atea tar över ansvaret för LKAB:s IT-arbetsplatsmiljö.

– Vi är glada över möjligheten att vara med och utveckla och leverera it som tjänst som ett effektivt stöd i LKAB:s affärer, säger Carl-Johan Hultenheim, vd för Atea Sverige, i ett pressmeddelande.

Arbetsplatstjänster, drift- och supporttjänster för hårdvara och applikationer, support och livscykelhantering ingår i avtalet, som gäller tre år, men möjlighet till förlängning i två år till.

– Sedan början av året har Atea kontor i Kiruna. Vi har anställt ett antal specialister och kommer nu rekrytera ytterligare personal. Vi ser ett stort tryck från regionens kunder när alltfler företag och organisationer söker digitala lösningar som underlättar verksamheten, säger Michael Strömbäck, platschef Atea Luleå och Kiruna, i ett pressmeddelande.