Munters implementerar IFS Field Service Management globalt

Foto: Munters

IFS ger Munters personal i 25 länder verktyg för ökad produktivitet

IFS, den globala affärssystemleverantören, meddelar att Munters har valt att implementera Field Service Management globalt. Munters har varit banbrytande inom området luftmiljö sedan företaget grundades 1955. Munters är verksamt över hela världen med tillverkning, försäljning och service i över 30 länder.

– Vi letade efter en partner som kunde hjälpa oss harmonisera och optimera våra globala affärsprocesser. På vår önskelista fanns förstklassig kundservice och en lösning som stöttar våra tekniker med rätt information och verktyg. Eftersom vi har ett långvarigt samarbete med IFS sedan tidigare är vi säkra på att de kan förse oss med den bästa lösningen för att fortsatt kunna öka vår operativa effektivitet med optimal hantering av fältservice och schemaläggning, säger Sebastien Leichtram, Group Vice President på Munters Group.

IFS FSM kommer rullas ut till användare i cirka 25 länder. Munters kommer att använda hela lösningen för att skapa ett enhetligt system och stödja sina kunder.

– Vi är väldigt glada över Munters beslut att investera i vår marknadsledande FSM-lösning och därigenom utöka vårt långvariga samarbete. Vi ser fram emot att fortsätta jobba med Munters under de kommande åren samt att stötta deras interna och externa processer genom hela värdekedjan för att ytterligare öka företagets effektivitet, säger Elni Kullmer, Skandinavienchef på IFS.