Alelion i partnerskap för service- och eftermarknad i Storbritannien

Foto: Alelion

Steg i Alelions globala servicestrategi

Juice Stored Energy formar partnerskap inom service- och eftermarknad med Alelion Energy Systems. Tillsammans levererar Alelion och Juice Stored Energy en unik lösning för li-ion-batterikunder och för tillverkare av lasthanteringsutrustning.

För att leva upp till  högt ställda krav i servicenivåavtalen finns smarta processer på plats som skapar ett konstant informations- och kunskapsflöde mellan Alelion och dess partners. Kunskapen integreras sedan i verksamheten för att generera serviceförbättringar och tack vare återkopplingen kan Alelion skapa innovationer som bidrar till att eliminera driftstopp.

– Vårt partnerskap med Juice Stored Energy Ltd är ett viktigt steg för att nå ambitionen i Alelions globala servicestrategi. Genom att knyta till oss de bästa serviceleverantörerna på varje marknad kan vi använda och addera till redan etablerade nätverk som byggts upp med hjälp av expertis och förtroende. Resultatet för slutanvändaren blir mycket snabba svarstider, säger Sandra Hansson, Director Service and Aftermarket Development på Alelion Energy Systems.

Ett team av välutbildade serviceingenjörer stationerade i hela Storbritannien erbjuder batterier för lagertruckar och industriapplikationer, laddare samt paketerade service- och underhållslösningar för alla tillverkare inom lasthanteringssektorn.

– Det är en spännande tid för oss här på Juice Energy nu när vi ansluter oss till Alelions nätverk. Många nya innovationer och lösningar introduceras, till exempel den IP och teknik för distribuerad, förnyelsebar energi som sjösätts i och med Alelions förvärv av Caterva. Vi planerar att växa med Alelion inom dessa områden, säger Andrew Clarke, VD på Juice Stored Energy.