Lanserar fältservicelösning med IoT-stöd

Underhållsarbeten vid Södertälje C. Foto: Christer Wiik

Senaste versionen av IFS Field Service Managemen ute

Nya versionen av IFS Field Service Management är sömlöst integrerad med IFS IoT Business Connector och erbjuder ett helt nytt gränssnitt som inkluderar ett stort antal förbättringar:

Integrerat IoT-stöd: den nya versionen är sömlöst integrerad med IFS IoT Business Connector, vilket gör det möjligt för företag att dra nytta av Internet of Things för att analysera data från uppkopplade maskiner och enheter. IoT-datan kan användas för omedelbara och prediktiva handlingar direkt i fältservicelösningen, som förbättrar servicenivåer och möjliggör kostnadsbesparingar.

Utökad funktionalitet: fortsatta produktinvesteringar har gjorts för att stödja mobila medarbetare, inklusive förbättringar inom hantering av frakt, lager, inköp, stycklistor och produktstrukturer. Ett antal arbetsflöden har utvecklats för att stödja uppgiftshantering för arbetslag samt offerter för reservdelar, varor och tjänster.

– Teknologisk förändring påverkar nästan alla affärsprocesser inklusive fältservice, och IFS är en ledare inom den utvecklingen. IFS FSM erbjuder heltäckande funktionalitet för optimering av resurser genom hela servicelivscykeln. Med stödet för IoT i IFS FSM 5.7 kan serviceorganisationer bli proaktiva och prediktiva genom att identifiera och lösa utrustningsproblem innan de leder till driftstopp som påverkar verksamhetens resultat och säkerhet, säger Ralph Rio, Vice President Enterprise Software, ARC Advisory Group.