Eltel Norge vässar organisationen

Foto: Eltel

Implementerar IFS FSM som Eltels huvudsakliga teknikplattform

Under 2017 påbörjade Eltel Norge ett program för att stöpa om sin arbetsstyrka till ett mer mobilt arbetssätt för att stärka sin position som marknadsledare och optimera sin serviceverksamhet. En essentiell del var att identifiera den marknadsledande lösningen inom mobilitet för Eltels försäkringstjänst i Norge. Efter en noggrann genomgång valde Eltel IFS Field Service Management, med inkluderad funktionalitet för planering och schemaoptimering samt kundkontakt. Implementationen kommer att skötas av det globala företaget för professionella tjänster, Accenture.

– Vi initierade det här projektet för att lyfta Eltel till nästa nivå och säkra vår position som den ledande tjänsteleverantören i Norge,” säger Thor-Egel Bråthen, Managing Director på Eltel Norge. IFS Field Service Management kommer ge våra tekniker verktygen de behöver för att optimera vårt arbetssätt, jobba mot ständig förbättring och hantera interaktionen med alla våra kunder.

Eltel Group har använt IFS-lösningar sedan 2000, då de valde att implementera IFS Applications. Valet av IFS Field Service Management kommer möjliggöra en reducering av tiden som spenderas på produktion och resurshantering. Lösningen kommer att användas av över 500 fälttekniker och 30 stationära medarbetare.