Hanza utökar samarbetet med Thermia

Från vänster: Jimmy Olsson, Account manager Hanza, Magnus Glavmo, CEO Thermia, Veronica Svensson Sales director HANZA, Mathias Axelsson Löfvenholm, Inköpschef Thermia. Foto: Hanza

Kontraktstillverkaren Hanza utökar och fördjupar sitt samarbete med Thermia AB, en leverantör av värmepumpar för geotermisk energi. Försäljningen till Thermia ökar med cirka 35 miljoner kronor under innevarande år och bedöms fortsätta att öka under kommande år. Det framgår av ett pressmeddelande.

Hanza genomför en kapacitetsutvidgning och utökar i sina befintliga tillverkningskluster för att möta kontinuerligt växande volymer från befintliga och nya kunder. Målet är att nå en omsättning på minst 5 miljarder kronor år 2025.

– Det är roligt att kunna stödja ett snabbväxande företag som är marknadsledande inom ett framtidssegment. Vi är stolta över vårt nära samarbete och hur vi tillsammans har hanterat en snabbt ökande efterfrågan. Det visar också på styrkan i vårt flexibla tillverkningskoncept där vi kan anpassa verksamheten till volymökningar, säger Veronica Svensson, Sales Director Scandinavia.

– Vi har samarbetat med HANZA under en lång tid och tack vare vår gemensamma kultur och våra värderingar har vi kunnat övervinna utmaningar och fortsätta att utvecklas tillsammans. Det är därför också glädjande att HANZA – en av våra mest uppskattade leverantörer – följer med oss på denna tillväxtresa, säger Mathias Axelsson Löfvenholm, inköpschef på Thermia.