20 000 nyföretagare får stöd av Nyföretagarcentrum

NyföretagarCentrum kontaktar 20 000 nyföretagare. Arkivbild

Coronakrisen slår hårt mot nyföretagarna. De är Sveriges jobbskapare och många kämpar för att ta sig igenom krisen, läget är fortfarande akut för många och det behövs mer hjälp och riktade insatser som är tillgängliga för alla ny- och egenföretagare. På NyföretagarCentrum ställde man snabbt om och startade redan under april månad Nyföretagarhjälpen med stöd av bland andra Google, Tillväxtverket och partners från företag, organisationer och banker, för att stötta och vägleda nyföretagare.

– Nu kontaktar vi 20 000 företag, kunder som startat företag under de senaste tre åren, säger Harry Goldman, vd på NyföretagarCentrum Sverige.

Sen slutet av april har NyföretagarCentrum genomfört 13 livesändningar på Facebook om stödpaketen med praktiska tips och råd i krisen. Följarna har kunnat chatta live med politiker, nyföretagare, företagsexperter och rådgivare från NyföretagarCentrum som svarat på frågor och gett vägledning.

Sammantaget har NyföretagarCentrums livesändningar haft över 100 000 visningar. Tillsammans med partners har NyföretagarCentrum tagit fram ett 30-tal olika digitala seminarier om att hantera krisen, för att kunna hitta vägar framåt och jobba med digitala verktyg i företaget.