Åkerströms tar emot titeln Årets Varumärke

Vinnare av Årets Varumärke på Stjärngalan i Borlänge. Foto: Åkerströms

Åkerströms tog i torsdags emot utmärkelsen Årets Varumärke på Stjärngalan i Borlänge med motiveringen att de med sitt tydliga varumärkesarbete, både internt och externt, gjort att radiostyrning från Björbo blivit ett varumärke som sticker ut både i Sverige och internationellt.

– Vi är mycket glada och stolta över utmärkelsen. Åkerströms har funnits i över 100 år och att vi nu tilldelats priset för Årets Varumärke är givetvis väldigt ärofyllt. Åkerströms är ett anrikt varumärke vi förvaltat väl och kommer fortsätta att utveckla. Vår framgång bygger på våra fantastiska och engagerade medarbetare som bidragit till att utveckla företaget till den starka position vi har idag, säger Anna Stiwne vd på Åkerströms.

Som en del i denna utveckling initierade Åkerströms förra året ett arbete med att sätta ner grundpelarna och framtida strategi för Åkerströms varumärke. Parallellt med detta har även den grafiska profilen uppdaterats.

– För att stödja vår framgång framåt behöver vi också utveckla varumärket som bär det löfte vi ger till våra kunder – att skapa säkra och tåliga radiostyrningslösningar för våra kunder. Vi har som ett led i detta utvecklat vår varumärkesplattform och är i full färd med att implementera vår nya grafiska profil. För att nå ut ytterligare med vårt budskap har vi även intensifierat vår närvaro i sociala medier, vilket gett mycket goda resultat, avslutar Anna Stiwne.