Nokia köper SpaceTime Insight

Rob Schilling, vd för SpaceTime Insight

Stärker sin portfölj inom Internet of Things

Nokia har förvärvat SpaceTime Insight för att expandera utvecklingen av nya IoT-applikationer för viktiga vertikala marknader. SpaceTime Insight, baserat i San Mateo, Kalifornien, med kontor i USA, Kanada, Storbritannien, Indien och Japan, erbjuder maskininlärningsdrivna analys och IoT-applikationer för några av världens största transport-, energi- och verkstadsorganisationer, som Entergy, FedEx, NextEra Energy, Singapore Power och Union Pacific Railroad.

Företagets maskininlärningsmodeller och avancerade analysersystem är utformade speciellt för kapitalintensiva industrier och levererar hög noggrannhet för att optimera relaterade verksamheter. Som ett resultat kan SpaceTime Insights applikationer hjälpa kunderna att minska kostnader och risker, öka driftseffektiviteten, minska serviceavbrott.

Förvärvet stöder Nokias mjukvarustrategi genom att ge SpaceTime Insight säljkompetens och beprövad av IoT-applikationsutveckling, maskininlärning och datavetenskap. Förvärvet kommer att stärka Nokias IoT-programvaruportfölj och IoT-analysfunktioner samt påskynda utvecklingen av Nokias IoT-erbjudanden .

Paul Lau, Chief Grid Strategy and Operations Officer i Sacramento Municipal Utility District, kommenterar: "Vi har samarbetat med SpaceTime för att hjälpa oss att vara mer lyhörda, effektivare och slutligen kunna leverera mer värde till våra kunder. Kombinera sina innovativa lösningar med Nokias Portfölj i världsklass kommer att ge kunderna kraftfulla nya verktyg för att bättre hantera tillgångar, maximera effektiviteten och leverera nya möjligheter. "

– Idag markerar ett transformationsblick för SpaceTime, och jag är glad över att bli med i en av världens bästa organisationer - ett globalt varumärke som omformar framtiden för nätverk och intelligent programvara. är glada för detta fantastiska tillfälle att hjälpa till att accelerera och skala Nokias IoT-verksamhet och ge en ny klass av nästa generationens IoT-lösningar kunder kan inte hitta någon annanstans, säger Rob Schilling, vd för SpaceTime Insight.