Industrifakta byter namn - blir Navet Analytics

Medarbetarna på Navet Analytics. Foto Mickael Tannus

Industrifakta blir Navet Analytics och lanserar unik analysplattform med AI och Digital Etnografi. Genom att bli Navets fjärde affärsområde förstärks förmågan att leverera ledande konjunkturrapporter och omvärldsanalyser. Med en unik teknikplattform, byggd på AI, Big Data och Digital Etnografi, skapas helt nya möjligheter inom analyser och rapporter för bättre affärer.

Navets SATSNING ger affärsområdet Navet Analytics avancerade möjligheter att skapa djupa insikter om relevanta branscher, samhälle och omvärld. Med lanseringen av den nya teknikplattformen och metodiken Digital Etnografi skapas banbrytande analysförmåga, med fokus på att hjälpa företag fatta rätt beslut. Genom ett exklusivt partnerskap med AI-företaget Quilt.ai är Navet Analytics ensamma i Norden om att använda en kombination av avancerad AI-motor, Big data och etnografisk analyskompetens.

– Vi får unik data och insikt om samhällstrender, konsumentbeteenden och värderingar på basis av all digital kommunikation som sker i form av text, bild och film. Detta ger oss i realiteten en fokusgrupp i realtid och utan begränsningar. För oss är det ett naturligt steg i vår utveckling, där vi adderar ytterligare verktyg och parametrar för att hjälpa våra kunder med ännu bättre marknadsförståelse för att på så sätt skapa bättre affärer, säger Alexander Alvén Partner och CEO för Navet Analytics. 

I mer än 40 år har Industrifakta försett marknaden med konjunkturrapporter och omvärldsanalys med fokus på bygg- och fastighetsmarknaden. 2011 förvärvade Navet Industrifakta och nu blir Industrifakta en ännu tydligare del av Navet under affärsområdet Navet Analytics.