Bürkert lanserar B2B på nätet

Bürkert menar att industrin nu är mogen för e-handel. Foto: Bürkert
Bürkert menar att industrin nu är mogen för e-handel. Foto: Bürkert

Inom tillverkningsindustrin pågår många förändringar just nu – allt från konceptet Industri 4.0 till fortsatt digitalisering över ett brett spektrum. På Bürkert, ett ledande företag inom industriell mät-, kontroll- och reglertekink. har man konstaterat hur konsumenternas användande av onlinetjänster förändrats radikalt de senaste fem åren. Generellt har B2B-branschen legat några år efter konsumentmarknaden men tror man på Bürkert att även industrin nu är mogen för e-handel.

– Vi hoppas att eShopen ska förenkla för våra kunder. Vi tror att kombinationen av eShop och vår nyimplementerade chattfunktion kommer att göra att man upplever att Bürkert är i framkant på många fronter. Det är superhäftigt för det innebär att du nu kan beställa våra produkter dygnet runt, säger Marlene Lundkvist, PR & Marketing Manager på Bürkert Sweden.

Den nya eShopen ger även kunderna möjlighet att direkt se sina kundspecifika priser, leveranstider, aktuellt lagersaldo och jämföra artiklar. Kunderna kan med lätthet även se orderstatus, leveransinformation och fakturor.