ASSA ABLOY Entrance Systems tar in ny marknadschef

Foto: ASSA ABLOY Entrance Systems

Henrik Paulsson tar plats i bolagets ledningsgrupp

Henrik Paulsson anslöt ASSA ABLOY Entrance Systems under sommaren och axlar nu rollen som marknadschef för den svenska verksamheten. Han tar dessutom plats i bolagets ledningsgrupp.

– Det här är en väldigt inspirerande utmaning och det känns riktigt kul att få jobba med det starka varumärke som ASSA ABLOY är, säger Henrik Paulsson.

Henrik Paulsson, 33, kommer närmast från rollen som marknadschef för det Axel Johnson-ägda passerkontrollföretaget RCO Security, vilket även där inkluderade en plats i ledningsgruppen. I grunden är han journalist med en bakgrund från tidningsredaktioner, översättningsbyrå samt PR- och reklambyrå.

På ASSA ABLOY Entrance Systems blir nu uppdraget att sprida budskapet kring produktportföljen med automatiska dörrar, industriportar, snabbrullportar, hangarportar och dockningsutrustning.

– Vi behöver bli bättre på att nå ut till marknaden i alla kanaler och öka medvetenheten kring ASSA ABLOY:s automatiska entrélösningar för byggnaders framsida, baksida och insida. Med Henrik på plats har vi nu alla möjligheter till detta och med hans breda kompetens kommer vi nu kunna ta ytterligare kliv framåt, säger Olof Aurell, landschef för ASSA ABLOY Entrance Systems Sverige.

– Den här rollen passar mig utmärkt och även om ASSA ABLOY är en stor organisation finns det alla möjligheter att påverka och bygga upp marknadsarbetet precis som jag önskar. Det är också ett härligt gäng människor som arbetar här och samtliga jobbar hårt och brinner för verksamheten, vilket också gör mitt jobb lättare på alla sätt, avslutar Henrik Paulsson.