Alfa Laval anlitar GO MO Group för bättre marknadsinsikter

Tar order värd cirka 275 miljoner kronor. Foto: Alfa Laval Marine

Ska ta fram kundinsikter inom barlastvattenrening

Alfa Laval anlitar GO MO Group av Alfa Lavas marindivision för att stärka företagets kundinsikter inom applikationsområdet för barlastvattenrening där redare och operatörer på grund av nya regleringar inom sjöfarten är ålagda att rena barlastvatten för att undvika spridning av organismer från en miljö till en annan.

En stor marknad har därmed öppnat sig och det är viktigt för Alfa Laval att nå ut med sitt budskap i en tid då kunderna gör sitt bästa för att orientera sig om olika system och leverantörer - i en mycket konkurrensutsatt marknad.

– När vi står inför den här möjligheten samtidigt som vi vet att kundernas beteende ändrats, kände vi oss manade att öka våra digitala insikter och ansträngningar i syfte att ligga steget före våra konkurrenter. GO MO Group har hjälpt oss med våra marknadsinsikter inom detta relativt nya applikationsområde och det har varit av stort värde för oss att veta hur kunderna söker information. Det har förändrat hur vi ser på kunderna och vår kommunikation till dem, säger Anja Simonsson, V.P. Communications, Marine Division på Alfa Laval.