Mötesplatsen för dig inom svensk industri, jun, 27 2019
Senaste Nytt

Avensia förbättrar lönsamheten för detaljhandlare och e-handlare

Nytt systemstöd ger e-handel och fysisk handel den absolut senaste tekniken. Foto: Avensia
Nytt systemstöd ger e-handel och fysisk handel den absolut senaste tekniken. Foto: Avensia
Publicerad av
Peter Höök - 16 maj 2019

Nu lanserar Avensia nya produkter som påtagligt kan förbättra lönsamheten för detaljhandlare och e-handlare inom B2B och B2C. Med systemstöd som ger dem långsiktighet och flexibilitet, kan företag driva e-handel och fysisk handel med den absolut senaste tekniken, utan att behöva investera i stora IT-projekt för att kunna möta de ständigt ökande kraven från konsumenterna.

Avensia produktfamilj Storefront syftar till att skapa en sömlös kundupplevelse oberoende av kanal och samtidigt optimera användarupplevelse, prestanda och relevans, vilket i sin tur leder till högre konvertering och ökad försäljning. Idag räcker det inte med en välfungerande e-handel för att uppnå detta, man måste även ha möjlighet att få en 360-graders vy av konsumenternas beteende i samtliga kanaler och de olika kontaktytor som används. Baserat på detta har Avensia valt att samla alla produkter under ett och samma namn – Storefront.

Avensia skapar med sin nya produktsvit helt nya förutsättningar för företag att lansera världsledande e-handel ihopkopplad med fysisk butik, och hålla infrastrukturen uppdaterad utan att behöva investera i stora IT-projekt.

– Med produktsviten Storefront får detaljhandlare och e-handlare helt nya förutsättningar att skapa starka synergieffekter mellan alla olika säljkanaler på ett sätt som positivt påverkar kundlojalitet, försäljning och intern effektivitet. Storefront erbjuder också handlare flexibilitet och snabbrörlighet som ger dem möjlighet att ta en ledande position och vara mer förberedda för nya digitala möjligheter, säger Niklas Johnsson, vd på Avensia.

Annons

Annons

Annons