Mötesplatsen för dig inom svensk industri, nov, 15 2018
Senaste Nytt

Logistik & Transportmässan 2018

Dagens Transport & Logistik har besökt Kardex Remstars monter där Nicklas Lövqvist, Mats Åberg och Emma Henriksson visade upp sina lösningar för automatiska lager- och plocksystem. Logistik & Transport är årets viktigaste mässa i Sverige för oss, säger Emma Henriksson, med bra mingel och bra besök i montern. Foto: Magnus Nilsson
Dagens Transport & Logistik har besökt Kardex Remstars monter där Nicklas Lövqvist, Mats Åberg och Emma Henriksson visade upp sina lösningar för automatiska lager- och plocksystem. Logistik & Transport är årets viktigaste mässa i Sverige för oss, säger Emma Henriksson, med bra mingel och bra besök i montern. Foto: Magnus Nilsson

Ronnie Berggren, säljare på Linde Material Handling, framför truckföretagets nya skjutstativtruck där batteriet sitter under hytten för bättre sikt och mer plats för föraren och där stativet är fast monterat på chassit och skjutrörelsen utförs med gaffelvagnen.
Ronnie Berggren, säljare på Linde Material Handling, framför truckföretagets nya skjutstativtruck där batteriet sitter under hytten för bättre sikt och mer plats för föraren och där stativet är fast monterat på chassit och skjutrörelsen utförs med gaffelvagnen.
I Element Logics monter visade bland andra Øyvind Kollerud, system sales, och Joakim Petersson, solution architect, upp företagets robotlösning för kompakt lagring, autostore. I bakgrunden några plockningsrobotar som rullar runt och flyttar på lådor i Element Logics platsbyggda lilla Autostore på mässan.
I Element Logics monter visade bland andra Øyvind Kollerud, system sales, och Joakim Petersson, solution architect, upp företagets robotlösning för kompakt lagring, autostore. I bakgrunden några plockningsrobotar som rullar runt och flyttar på lådor i Element Logics platsbyggda lilla Autostore på mässan.
Adam Nelvin, pr-chef på svenska lastbilsbolaget Einride, och Henrik Eriksson, affärsutvecklare på Toyota, framför den 7,3 meter långa autonoma eldrivna timmerbilen T-log. Bilen har ingen förarhytt utan övervakas av en operatör på avstånd och planeras att börja gå på allmänna vägar under 2020.
Adam Nelvin, pr-chef på svenska lastbilsbolaget Einride, och Henrik Eriksson, affärsutvecklare på Toyota, framför den 7,3 meter långa autonoma eldrivna timmerbilen T-log. Bilen har ingen förarhytt utan övervakas av en operatör på avstånd och planeras att börja gå på allmänna vägar under 2020.

I trucktillverkaren Jungheinrichs monter visade säljarna Richard Engstrand och Per Leimalm företagets senaste nyheter för Dagens Transport & Logistik, inom allt från lagersystem till litiumjontruckar och webbshopen PROFISHOP, som numera finns även på svenska mark,
I trucktillverkaren Jungheinrichs monter visade säljarna Richard Engstrand och Per Leimalm företagets senaste nyheter för Dagens Transport & Logistik, inom allt från lagersystem till litiumjontruckar och webbshopen PROFISHOP, som numera finns även på svenska mark,
Lotta Ekselius, säljkoordinator, Jörgen Andersson, säljingenjör och Anders Bohlin, försäljningschef för automation hos SSI Schäfer, leverantör av modulära lager - och logistiklösningar. Dagens växande e-handel gör att det finns ett stort tryck efter våra helhetslösningar och automatiserade system, säger Anders Bohlin.
Lotta Ekselius, säljkoordinator, Jörgen Andersson, säljingenjör och Anders Bohlin, försäljningschef för automation hos SSI Schäfer, leverantör av modulära lager - och logistiklösningar. Dagens växande e-handel gör att det finns ett stort tryck efter våra helhetslösningar och automatiserade system, säger Anders Bohlin.
Strax bredvid Truck-SM visade Jobsafe och Magnus Axell, key account manager, passande nog upp sina webbaserade truckutbildning, som sker i samarbete med truckföretaget Still, och även andra kravutbildningar. Årets mässa är lite extra kul genom vi får vara här tillsammans med Still, säger Magnus Axell.
Strax bredvid Truck-SM visade Jobsafe och Magnus Axell, key account manager, passande nog upp sina webbaserade truckutbildning, som sker i samarbete med truckföretaget Still, och även andra kravutbildningar. Årets mässa är lite extra kul genom vi får vara här tillsammans med Still, säger Magnus Axell.
Henrik Eriksson, affärsutvecklare på Toyota Material Handling, framför en förarlös skjutstativtruck ur Reflexfamiljen som lyfter upp till 10 meter. Vi är ensamma om att ha en autonom skjutstativtruck och efterfrågan på både den här och övriga truckar och trucksystem är enormt just nu, säger Henrik Eriksson.
Henrik Eriksson, affärsutvecklare på Toyota Material Handling, framför en förarlös skjutstativtruck ur Reflexfamiljen som lyfter upp till 10 meter. Vi är ensamma om att ha en autonom skjutstativtruck och efterfrågan på både den här och övriga truckar och trucksystem är enormt just nu, säger Henrik Eriksson.


Christian Funk, director business development, och Hanna Proohf, marknadsansvarig, på växjöföretaget JLT mobile computers visade på mässan upp sina ruggade datorer för exempelvis truckar. Det är kul att vara här på mässan, jag får inspiration av att se vad andra håller på med och av att få träffa kunder på riktigt, säger Hanna Proohf.
Christian Funk, director business development, och Hanna Proohf, marknadsansvarig, på växjöföretaget JLT mobile computers visade på mässan upp sina ruggade datorer för exempelvis truckar. Det är kul att vara här på mässan, jag får inspiration av att se vad andra håller på med och av att få träffa kunder på riktigt, säger Hanna Proohf.
Vinnare i Truck-SM 2018 är Joakim Andersson i en ledstaplare från Toyota Material Handling. Han klarade banan med de olika lyftmomenten på 03.18 minuter. Truckförarna får tidstillägg om de exempelvis stöter i något eller tappar godset.
Vinnare i Truck-SM 2018 är Joakim Andersson i en ledstaplare från Toyota Material Handling. Han klarade banan med de olika lyftmomenten på 03.18 minuter. Truckförarna får tidstillägg om de exempelvis stöter i något eller tappar godset.
Publicerad av
Redaktionen - 06 nov 2018

Annons

Annons

Annons